A Szent tánc
2020-02-26
A Kapcsolódás Spirituális Alapelvei
Kép forrása: Pinterest.com
A Szent tánc
A Kapcsolódás Spirituális Alapelvei
Sok ősi teremtési mítosz és legenda létezik, amik elmesélik, hogy az eredeti Istenerő hogyan teremtett két lényt önnön lényegéből. Ez a két lény pedig elkezdte megteremteni Mindazt, Ami Van.
Tehát a teremtés mögött meghúzódó alapvető spirituális elvek az Egység (az Egysége Mindannak, Ami Van), a Dualitás (az Egy megtapasztalja önmagát az ellentétek feszültségén keresztül) és a Sokféleség (a teremtés ezen alapveto táncának a megismétlése sokszor egymás után, bonyolult és komplex formákat létrehozva.) A kapcsolatok lehetővé teszik számunkra, hogy felfedezzük a KETTŐ eredeti táncát, akik valójában EGYEK. A mozgás mindig a Harmónia és az Egység felé történik, majd annak felfedezése következik, hogy jelen van a diszharmónia és a dualitás is, mert a kettő most egyedülálló, egyedi létező. A tánc kulcsa a kiegyensúlyozás, és az egységből a dualitásba, majd újra vissza való áramlás.
Sok Ősi mítosz beszél az eredeti istenségek "táncáról" a mennyekben, ahogy elnyújtották a teremtést táncuk nyomában. Beugorhat Shiva és Shakti mítosza, akik egyesülése és "tánca" a Szent Férfi és Női energiák egyesülését ábrázolja a teremtés folyamatban levő táncában. Az új, multidimenziós energiájú kapcsolataink megértéséhez fontos, hogy megértsük Shiva és Shakti szent táncának lépéseit, ha le akarjuk ezeket másolni saját életünkbe.
A táncnak három fő lépése vagy mozdulata van:
I. Az első mozdulat mindig a Harmónia és Egység irányába történik.
Két ember vonzódik egymáshoz, és elkezdik felfedezni, mi az, amiben hasonlítanak. Ez az isteni Erő felé való elmozdulás, vagy az a lépés, amikor a Kettő keresi az Eredeti Egy állapotát. Mivel ez a lépés az Isteni felé történik, a kapcsolatnak ez a fázisa mindig eksztatikus, örömteli és teremtő, ahogy a két létező érzi a fény és az energia áramlását egymás között. Felfedezik egymást, és megtalálják a másikban önmaguk legszebb részének visszatükrözodését a szent táncnak ebben a szakaszában.
II. A második lépés az elmozdulás az Egység felől az Elkülönülés felé.
Az Egy Kettővé válik, akik elkülönültek és egyediek. A táncnak ebben a szakaszában a két személy felfedezi, miben különböznek, mert a kapcsolatnak ebben a részében a mozgás iránya az isteni forrástól az elkülönülés és a dualitás felé történik. Ebben a szakaszban gyakran feltámad a harag és a szorongás, vmint a hatalom gyakorlásának a vágya, hogy fenntartsák az azonosságot.
Ez az oka annak, hogy spirituális kultúránkban gyakran félünk a dualitástól. Úgy tekintünk rá, mint vmi rosszra, és törekszünk arra, hogy elérjük az Egység tudatát és a "dualitás mögé" kerüljünk. Ám soha nem tudunk teljesen a dualitás mögé vonulni, amíg különálló és egyedi identitással rendelkezünk. A tudatosságunk legmagasabb állapotában is mindig részei leszünk az energiák ezen táncának az Egység és a Dualitás között.
Tudatosnak lenni azt jelenti, hogy tudatában vagyunk a táncnak, és képesek vagyunk arra, hogy élvezzük a táncot, tudva azt, hogy az áramlás mindig ezen két állapot között fog oda-vissza mozogni.
A kapcsolatokban ez azt jelenti, hogy fel kell készülnünk arra, hogy megtapasztaljuk a disszonanciát és a kihívások idejét. Elképzelhető, hogy harag, frusztráció és egyéb negatív energiák támadnak fel. Ezeket finoman kell kezelni, és azzal a tudással, hogy ha így kezeljük oket, nem válnak pusztítókká. Ez az, amit úgy hívunk, hogy a kapcsolat ÁRNYÉKOS oldala.
Mindig jelen lesz.
Hogy hogyan kezeljük és hogyan integráljuk, az fogja meghatározni a kapcsolat minőségét.
Ha mindkét partner vagy "táncos" tudja, hogy hogyan bánjon a haraggal és a negativitással, akkor át tudnak jutni rajta anélkül, hogy egy olyan egyensúlytalanság lépne fel, ami szétszakítja és tönkreteszi a kapcsolatot/táncot. Mindig azt találtam, hogy a kulcs az, hogy engedjük kifejezésre juttatni és elengedni a haragot és a negativitást, anélkül, hogy magunkra vennénk, vagy anélkül, hogy szüksége legyen a partnereknek arra, hogy romboló módokon próbálják védeni magukat, ha mindkét oldalon ugyanakkora harag van jelen. Ez csak a negatív energiák egy spirálját teremti meg, ami megakadályozza, hogy a tánc következő lépéséig eljussanak.
III. A harmadik vagy utolsó lépés mindig az Egység és a Harmónia felé tart újra.
A Kettő újra felfedezi, hogy annak ellenére, hogy útjaik különbözők, valójában mégis Egyek. Újra felfedezik egymást és egységüket, miután megtanultak valami többet önmagukról és a másikról, és újra egyesülnek az evolúció és a tudatosság spiráljának egy magasabb fokán. És mivel megtanulták ezt a különleges új dolgot, nincs szükségük arra, hogy visszamenjenek, és újra és újra ezt tegyék. A gyakorlott kozmikus táncosok tudják, hogyan kell elengedni, és a tapasztalás táncának új szintjeire lépni, megtartva a kapcsolatot a növekedés és a mozgás állapotában.